Overigregenboogkerk

Het ging zo goed! De Antenne bruiste weer van leven! We zochten elkaar op, zonder al te veel bedenkingen. Geen hand geven, afstand houden, dat hielden we vol, maar we waren vooral: blij elkaar weer te zien. Koffie drinken na de dienst: wat hadden we dat gemist. En nu moeten we weer stappen terug doen. Gemeenteleden berichten over zieke kinderen, collega’s, goede vrienden. Over mensen die ingeënt waren en toch ziek zijn geworden of zelfs stierven.

Het went nooit. Niet voor ons en zeker niet voor mensen die in de zorg werken, in het onderwijs, de winkels, of het vervoer.

In Eelde heeft een kerk de QR code verplicht gesteld voor alle kerkgangers, ook bij uitvaarten en huwelijken. Die kant zou ik niet op willen en de kerkenraad ook niet. Maar laten we voorzichtig en zorgvuldig zijn bij alle ontmoetingen, thuis en in de kerk. En hopen en bidden dat we straks niet weer terug bij af zijn!

AMvdW