[wp_rss_retriever url=”https://www.dagelijksebroodkruimels.nl/feed/” items=”1″ excerpt=”50″ read_more=”false” credits=”false” new_window=”true” thumbnail=”550″ cache=”7200″]

Eerst dit - podcast

De Bijbelpodcast Eerst Dit is een nieuwe manier van Bijbellezen. Welke werkdag ontvangen gebruikers om 06:45 uur een WhatsApp-bericht waarin een bijbeltekst wordt gelezen en overdacht. Daarbij word je elke dag uitgedaagd de lezing van die dag toe te passen in je eigen leven.
www.eerstdit.nl >

Lazarus staat op - podcast

Theoloog Rikko Voorberg geeft op werkdagen in de vroege ochtend inspiratie om de dag bewust te beginnen. Hij leest ’s ochtends om 06.00 uur drie Bijbelgedeeltes en deelt zo rond 07.00 uur de gedachte erover. Je kunt het lezen of beluisteren via o.a. Spotify.
www.lazarus.nl >

Dominee Baardmans - video

Elke maandag verschijnt op de website van Visie een video waarin Jan Willem van der Straten (Dominee Baardmans) je uitdaagt om positief de week in te gaan. Thema’s als kritiek en naastenliefde komen aan de orde.
visie.eo.nl >

Gratis digitale theologieboeken

Iedere week deelt Peter van der Schelde een theologieboek uit zijn bibliotheek per e-mail met een pdf-downloadlink; “Goede scans van theologische boeken worden zo gratis beschikbaar gemaakt”. Schrijf je in voor de maillijst.
www.over-theologie.nl >

MijnKerk - blog

Op MijnKerk.nl vind je handvatten om je geloof een plek te geven in je dagelijks leven. Dominee Sjoerd Muller laat daar wekelijks zijn gedachten gaan over alledaagse onderwerpen en hoe God daar een rol in kan spelen.
www.mijnkerk.nl >

Bijbel online - website

Een website vol Bijbelstudies en achtergrondinformatie over de Bijbel. De website met ruim veertigduizend unieke bezoekers per week helpt je bij het lezen en bestuderen van de Bijbel.
bijbel.eo.nl >

De Bijbel Open - radio

Wekelijks verzorgt dominee Arie van der Veer in de rubriek De Bijbel Open (onderdeel van het programma De Muzikale Fruitmand) uitgebreide Bijbelstudies op NPO Radio 5. Onder de zelfde titel schrijft hij Bijbeloverdenkingen voor het magazine Visie.

EO De Bijbel Open, zondag 20.20 uur, NPO Radio 5.

www.nporadio5.nl >

De Bijbel Open - app

De Bijbel Open-app verzorgt dagelijks online overdenkingen uit de Bijbel, aangevuld met een gebed of een vraag en een inspirerend lied. Gemiddeld 5.000 gebruikers per week beginnen of eindigen op deze manier de dag met God. Handig: je kunt ook zoeken op thema.
Google Play store >Apple App store >

EO Zie je zondag - TV

Marleen Stelling duikt in de wereld van protestantse gemeenten; van conservatief tot vrijzinnig, van ingetogen tot uitbundig, van traditionele dorpskerk tot migrantenkerk. Hoe geven kerken zichzelf vorm om in deze tijd relevant te zijn? Ook de Regenboogkerk is vorig jaar in de uitzending geweest.

Zie je Zondag – zondag 09.20uur – EO NPO2

www.npo.nl/ziejezondag >