regenboogkerk kinder catechese

Kindercatechese

Voor kinderen van groep 3 tm 8 van de basisschool

In onze gemeente is het mogelijk dat doopleden – dus ook kinderen – het Heilig Avondmaal meevieren. Het is aan de ouders om (samen met hun kinderen) daarin een keuze te maken, willen we dat, of willen we dat niet. Als gemeente bieden we jullie kinderen daarbij ondersteuning door twee keer in het jaar kindercatechese te organiseren. Daarbij wordt met de kinderen van groep 3 t/m 8 op een speelse en leerzame manier aandacht geschonken aan het Avondmaal. Wat gaan we zondag doen? Wat betekenen de symbolen en handelingen. Welke bijbelse verhalen spelen daarbij een rol. Vierde men in Israël ook al avondmaal … In elke bijeenkomst proberen we één aspect er uit te lichten en centraal te stellen. Zo spraken we in de afgelopen tijd over de gastheer Jezus, over delen, feest vieren enz.

Kindercatechese wordt aangeboden om dat onze gemeente het vieren met kinderen serieus neemt. We helpen ze ontdekken wat de betekenis is van brood en beker. Daarbij laten we bewust doorklinken dat het aan de ouders is om de kinderen al dan niet te laten deelnemen.

Data vindt u in de agenda zodra ze bekend zijn.

18.15 tot 19.00 in de Schatkamer in Gebouw Antenne.

Catechese

Tijdens de catechese lopen we een stukje met jonge mensen mee op hun levenspad. Tijdens de bijeenkomsten proberen we samen na te gaan welke rol geloof, bijbel en kerk in ons leven spelen door hier over te praten, over te vertellen en soms ook op creatieve wijze mee bezig te zijn.

regenboogkerk catechese