‘Al zoekend vul ik mijn schilderdoek en volg ik mijn gevoel’
TRUDIE NOORDERMEER KLEURT DE WERELD GROEN EN BLAUW
In gebouw Antenne is vanaf 13 september tot 28 november 2023 een bijzondere expositie van beeldend kunstenaar TrudieNoordermeer uit Vaassen te zien. In haar schilderijen ligt het accent op de pracht en kwetsbaarheid vanmoeder Aarde in het algemeen en van de natuur in het bijzonder. We worden daarom letterlijkgeconfronteerd met de ‘oer-kleuren groen en blauw’.
Groen en duurzaamheid is ook het thema van de Startzondag 2023 van de Regenboogkerk. Niet toevallig sluiten deze schilderijen hier naadloos op aan. De organiserende KIA-commissie (Kunst In Antenne) is blij met deze fraaie expositie.
Trudie Noordermeer, desgevraagd, over haar creatieve leven: “De liefde voor de natuur is mij al van kleins af aan bijgebracht. De laatste tijd gaan mijn werken vooral over actuele thema’s, zoals de aantasting van de natuur door klimaatverandering. Ik begin zonder vooropgezet plan aan mijn kunstwerken. Al zoekend vul ik het schilderdoek en volg mijn gevoel. Spannend daarbij is het gebruik van allerhande materialen uit mijn tuin”.

“TRUDIE LIFE”:  Op maandag 9 oktober, aanvang 19.30 uur, komt TrudieNoordermeer ingebouw Antenne een lezing geven over haar schilderijen. Over haar drijfveren en passie. Eenmooie gelegenheid om het ‘hoe en wat’ te horen van de kunstenaar zelf. Een aanrader! Detoegang is vrij, de koffie staat klaar. Iedereen van harte welkom.

Trudie Noordermeer is, zichzelf omschrijvend, een multidisciplinair beeldend kunstenaar, die schildert metolieverf of in combinatie met gemengde technieken. Deze technieken (met powertex als medium) past zeook toe bij het creëren van haar beelden of 3D-schilderijen.

Trudie heeft haar atelier in Vaassen. Zij volgde haar opleiding aan de Nieuwe Akademie in Utrecht enstudeerde af bij MK24 te Amsterdam. Vermeldenswaard: In 2022 is uit haar serieMoving eartheenkunstwerk gekozen voor de Klimaatexpo in Museum de Fundatie.

Naast deze boeiende expositie in Antenne is op de site van Trudie Noordermeer te zien waar haar werkde komende tijd op meer locaties te bewonderen is:https://trudienoordermeer.exto.nl

Openingstijden expositie
Gebouw Antenne is elke maandag open tussen 09:00 en 10:30 uur en op woensdag tussen 10:00en 11:00 uur. Wie de koster belt op 0578- 613 710 kan wellicht een ander moment afspreken. Contact metde kunstenares kan door haar te bellen op 06- 11 56 33 55.

Van elk verkocht werk van deze expositie gaat 10% naar de stichting Kenya Kinderen, voor de bouw van eenbasisschool bij het Boresha kindertehuis in Kenia (door de ZWO-commissie Regenboogkerk gekozen project).