Thema Duurzaamheid

Dit jaar staat Startzondag in het thema van duurzaamheid, één van de speerpunten van ons beleid. Zorg voor de Schepping dus. De aarde is ons toevertrouwd. Wat een verantwoordelijkheid, wat een feest!

Hoe gaan we Startzondag vieren?

Het programma op zondag 17 september:

• 9.30 uur Eredienst met medewerking van de Regenboogband
  • 10.45 – 11. 15 uur koffie met….
  • 11.30 uur keuze programma (inloop, kijk eens hier, kijk eens daar)
    • Groene Kerk (af) bouwen (jeugd)
    • Creatief met oude spijkerbroeken
    • Vogel geluiden raden
    • De Win-Win tafel (zie hieronder)
    • Informatie over Groene Kerken
    • De Kletspot
    • Spelletjes
  • 13.00 uur afsluitende maaltijd

De Win-Win tafel: Maak jezelf lichter voor licht!

We willen in het kader van duurzaamheid een ‘wisseltafel’ klaarzetten in de Antenne. Als je er wat oplegt, word je er letterlijk lichter van en als je er wat afhaalt, geef je aan een goed doel. Het doel is om zoveel mogelijk WakaWaka lampjes te geven aan je naaste die daardoor meer kansen krijgt. Hoe meer handel in de Antenne hoe meer licht en kansen in gezinnen waar geen elektriciteit is, zoals hier in het rijke westen. De actie loopt door zolang de handel goed gaat. Onze startcommissie heeft in overleg met de diaconie daarvoor de organisatie Habitat for Humanity Nederland uitgekozen.

Er zijn vast wel wat mooie spulletjes die je niet meer zo nodig hebt. De nadruk ligt op mooi en klein. Wat te denken van sieraden, zilveren lepels, oude horloges, servetringen, complete spelletjes en andere kleine snuisterijen van waarde. Op zondag kun je dan zoiets zo onder de arm of in een tasje meenemen naar de kerk. Bij de WakaWaka tafel lever je dan je waardevolle, hele en complete spullen in. Je plakt er een stikker op met de prijs die je het toekent. Hele grote spullen zoals kast, kruiwagen, fiets of je auto kun je ook inwisselen door er een foto van te maken. Je zet dan de prijs, je naam en contact gegevens eronder. Deze prikken we op een bord. Ook kun je helpen lampjes te laten branden door een gift over te maken aan onze diaconie onder vermelding WaKaWaka. Hoe meer je geeft hoe lichter jij wordt en hoe lichter het wordt!

We hopen jullie Startzondag te mogen begroeten!

Namens de Commissie startzondag 2023