OverigVacatures

In september stopt onze scriba. We hebben dus een opvolger of opvolgster nodig. Kansloze vraag! hoor ik sommigen al roepen: wie wil er nu jarenlang zo’n intensieve klus doen, met veel vergaderwerk?

Goed, hier is mijn antwoord: We zijn met elkaar Regenboogkerk.  En kerk-zijn is echt iets anders dan meedoen met een vereniging of een club. We zijn geen groepje gelijkgezinden die elkaar aardig en OK vinden maar we geloven in een nieuwe wereld, het Koninkrijk van God, waar we naar op weg zijn. God geeft ons de talenten die we kunnen gebruiken voor het welzijn van de gemeenschap. En mijn vraag is nu:

Wie van ons heeft het talent voor besturen gekregen dat je nodig hebt om scriba te worden?
De taak van de verslaglegging kan een aparte rol worden: de notulist.

Het scribaat uitvoeren is een veelzijdige rol: je leidt de informatiestromen in goede banen, je helpt mee met het voorbereiden van de besluitvorming, je hebt er aardigheid in om dingen te regelen. Maar het allerbelangrijkst: je wilt de Heer van de Kerk dienen met jouw mogelijkheden en jouw tijd en dat gaat je vreugde geven.

Veel vergaderen? Reken op tien kerkenraadsvergaderingen per jaar en een kort moderamenoverleg ter voorbereiding van elke kerkenraadsvergadering.  We worden overigens steeds handiger in het efficiënt vergaderen. Dus ik vraag het maar gewoon:

Willen jullie hier eens over nadenken de komende weken?

Het is Veertigdagentijd, weken van bezinning, om te luisteren, en te ontdekken wat jij kunt bijdragen aan ons gezamenlijke avontuur: volk van God te zijn.

Groet, Voorzitter kerkenraad