JeugdwerkVacatures

Op zoek naar veel vrijheid en afwisseling als jeugd- en gezinswerker? Dat vind je bij de Regenboogkerk in Epe! Jouw ideeën en eigen initiatieven zijn hier goud waard. Je krijgt alle ruimte om ermee aan de slag te gaan. De ene dag voor tieners, de andere dag voor ouders. Jij verbindt, inspireert en helpt hen groeien in hun geloof.

Dit ga je doen

Als jeugd- en gezinswerker ondersteun je kinderen, jongeren en ouders in hun geloof. Hebben jongeren hier vragen over? Jij bent een fijne en bevlogen gesprekspartner. Zo help je hen om in het geloof te groeien. Ook jonge ouders met zingevingsvragen kunnen bij jou terecht. Je weet hen te inspireren en helpt bij hun zoektocht binnen het geloof.

Verbinden kan jij als geen ander. Of het nou gaat om jeugd, tieners of ouders. Je werkt met verschillende leeftijdsgroepen en zoekt samen naar (nieuwe) vormen van kerk-zijn. Die ontwikkel je vervolgens met anderen verder. Daar kun je al je enthousiasme in kwijt. Ondertussen ondersteun en verstevig je ook het bestaande jeugdwerk van de Regenboogkerk.

Een belangrijke taak is jouw inzet voor de 12+ jongeren in de gemeente. Hoe betrekken we tieners en zorgen we voor onderlinge verbinding? Met jouw aanpak en ideeën maken we hier samen stappen in.

Tot slot organiseer je diaconale jeugdactiviteiten door het seizoen heen. Hierdoor ervaren jongeren op een eigentijdse manier hoe we onze naasten kunnen helpen.

Wie zijn wij?

De Regenboogkerk (voorheen Gereformeerde Kerk Epe) hoort bij de Protestantse Kerk in Nederland (PKN). Het is één van de vier PKN-kerken in Epe met ongeveer 600 leden.

De gemeente is open en gastvrij. In alle verscheidenheid en veelkleurigheid volgen we Jezus. We vertrouwen op de kracht van de Geest en willen al onze talenten inzetten. Zoals de artistieke gaven die we hebben gekregen: we maken muziek en houden van zingen, we schrijven verhalen en gedichten en schilderen.

Als gemeente willen we een plaats zijn van ontmoeting en omzien naar elkaar. Een plek waar iedereen zich thuis voelt.

We willen graag een impuls geven aan de betrokkenheid van kinderen, jongeren en gezinnen. Dit is één van onze speerpunten in de aankomende jaren.

Ons vaste jeugdwerk op dit moment

• Tweewekelijkse kinderdienst (4-12 jaar) en oppas (0-4 jaar) tijdens de ochtenddienst
  • Maandelijkse Kerk-op-Schoot viering voor peuters, kleuters en hun (groot)ouders, voorafgaand aan de kerkdienst
  • 4 keer per jaar Kliederkerk, in samenwerking met de hervormde PKN-kerken in Epe
  • Maandelijkse Tienerdienst (12-16 jaar) tijdens de ochtenddienst
  • Maandelijkse Breakfast & Bible (15-18 jaar) tijdens de ochtenddienst
  • Wekelijkse catechesegroep
  • Maandelijkse jeugdclub voor de basisschoolleeftijd
  • Deelname aan Sirkelslag
  • Jaarlijkse op kerstavond: Kinder Kerstmusical
  • Regelmatig bezoek van ‘Rainbow de Duif’

Dit ben jij

Enthousiasme, bevlogenheid en toegankelijkheid tekenen jouw karakter. Je sluit makkelijk aan bij jongeren, want je weet welke thema’s er spelen in hun leven. Je bent een echte verbinder. Mensen benaderen jou graag voor een gesprek en samenwerken zit in jouw DNA.

• Daarnaast ben je meelevend lid van de PKN of wil je lid worden.
  • Je hebt aandacht voor de uitdaging om toekomstgericht kerk te zijn voor iedereen.
  • Je hebt of volgt een agogische, theologische of gelijkwaardige hbo-opleiding.
  • Je hebt uitvoerende én organisatorische ervaring in het kerkelijk jeugdwerk.
  • Bij voorkeur woon je op redelijke reisafstand van Epe.

Dit bieden wij jou

Word jij jeugd- en gezinswerker bij de Regenboogkerk? Dan ben je omringd door enthousiaste professionals, vrijwilligers en jongeren. Zij waarderen jouw inbreng en initiatieven enorm. Je komt in dienst bij de mobiliteitspool van de PKN en krijgt:

• Een jaarcontract van 16 tot 24 uur met mogelijk 2 jaar verlenging.
  • De mogelijkheid om de uren en werkdagen flexibel in te vullen.
  • Salaris volgens de arbeidsvoorwaardenregeling voor kerkelijke medewerkers van de Protestantse Kerk in schaal 8 (minimaal € 2.651 en maximaal € 3.615 bruto per maand bij een fulltime dienstverband).
  • Vakantietoeslag (8%).
  • Eindejaarsuitkering (8,3%).

Interesse? Laat van je horen!

• Heb je vragen over de Regenboogkerk en het jeugdwerk? Mail of bel onze voorzitter Egbert Dijkgraaf via egbertdijkgraaf@regenboogkerk.nl of bel 06 – 51301978
  • Wil je informatie over de aanstelling via de mobiliteitspool? Neem contact op met Evert Jan Hazeleger via  hazeleger@protestantsekerk.nl of bel 030 – 880 18 80
  • Direct solliciteren? Stuur je motivatie met cv (als één pdf) naar vacatures@protestantsekerk.nl t.a.v. Lydia Struik o.v.v. vacaturenummer 2023-049.

We ontmoeten je graag!