Muziek

Interkerkelijk koor To You verzorgt dit jaar weer een concert in de periode tussen het rooms-katholieke Allerzielen en de protestantse Eeuwigheidszondag. In deze periode wordt op allerlei manieren aandacht besteed aan het gedenken van “mensen van voorbij”.

Het concert heeft de naam “Herinneringen in het Licht”. Herinneringen roept direct associaties op met begrippen als: voorbije geliefden, verlangen, weemoed, glimlach, pijn, verdriet, troost, dankbaarheid.

De teksten en de muziek hebben gemeen dat ze meditatief van karakter zijn en de sfeer ademen van inkeer, verstilling en meditatie.

Het concert heet niet voor niets Herinneringen in het Licht. We kijken niet alleen achterom. Ook mag het Licht door de liederen heen schijnen.

Naast To You werken ook mee: Erica Vogel, solozang en dwarsfluit, Johan Smit, orgel en Harrie Stijf, vleugel. De algehele leiding is in handen van Tromp van Goor, dirigent van To You.

Het concert wordt gehouden op dinsdagavond 5 november in de Ontmoetingskerk, Kanaalstraat 21, Heerde. Aanvang: 20.00 uur. Toegang: vrij (collecte bij de uitgang).

Voor meer informatie: www.toyouepe.nl