Op de Zomerkring van woensdag 30 juni werden we gastvrij ontvangen.

We ontmoetten elkaar in een ontspannen sfeer met koffie en koek. Fijn om elkaar weer te spreken zonder mondkapje! Er waren ook veel verhalen over de afgelopen zondagviering waarin we weer mochten zingen en wat het met ons deed.

Op de vraag hoe we de Coronatijd waren doorgekomen kwamen heel diverse antwoorden. De een vond de diensten “online” heel prettig omdat je het volume zelf kon regelen. Ook kwamen er dingen voorbij, zoals je eenzaam voelen ook al zit je in de kerk. Door de anderhalve meter afstand word je alleen zijn zo benadrukt! Ook het koffiedrinken en elkaar ontmoeten heeft iedereen gemist.

Egbert hield een korte dagsluiting over samen aan tafel. Dit n.a.v. een initiatief van een kerk in Veenendaal. De gemeente daar nodigt elke maand een groep mensen uit om koffie te drinken of te eten. De groep bestaat uit allerlei mensen uit een buurt om elkaar te ontmoeten en te leren kennen.

Uit Ezechiel 34 las hij enkele verzen over “goede herders” met de daarbij horende eigenschappen. Hierna nodigde hij ons uit om mee te zingen of te neuriën met het Taize lied: Bless the Lord my soul. Tijdens de zachte muziek ging ons zingen over in een persoonlijk gebed ook voor onze Regenboogkerk.

Het was mooi om in deze sfeer de avond te besluiten. Wie wilde kon nog even napraten onder het genot van een drankje. De liefdevolle sfeer droeg bij aan het slagen van de avond. Samen verder onder Gods Regenboog.

Veel dank aan gastheer en -dame.