Pasen 2022

In 4 kerken in Epe in de aanlooptijd naar Pasen leveren ruim € 325,- op voor de Voedselbank Heerde-Epe-Vaassen

Eindelijk kon het weer: na 2 jaar covid-beperkingen konden de kerken in Epe weer een z.g. sobere maaltijd organiseren. In 4 kerken kon men op 4 vrijdagavonden aanschuiven voor een eenvoudige maaltijd, een gebed, een meditatie, een lied…

Dit jaar bezochten gemiddeld zo’n 18 personen per week één of meer van de 4 maaltijden in de Grote Kerk, de Regenboogkerk, de Goede Herderkerk en de RK geloofsgemeenschap H. Martinus Epe-Heerde. Waarschijnlijk hebben het zeer recente opheffen van de coronaregels nog een aantal mensen uit voorzichtigheid thuis gehouden, want vorige jaren waren er per kerk meestal zo’n 30 deelnemers. Dus wie weet: volgend jaar weer op naar de 30 personen elke week!

Naast een ongedwongen samenzijn met mensen uit alle kerken leveren deze maaltijden ook altijd een mooi bedrag op dat traditioneel wordt gedoneerd aan de Voedselbank Heerde-Epe-Vaassen. Dit jaar konden we € 328,60 overmaken.