MuziekOverig

De heer W. Veldkamp uit Epe is Koninklijk onderscheiden. Burgemeester Tom Horn overhandigde het lintje aan zijn echtgenote. Die speldde het vervolgens bij haar man op. Willem Veldkamp is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau.

Kerkorganist

Veldkamp was in mei 40 jaar kerkorganist bij de Regenboogkerk in Epe. Hij organiseert op zondagochtend vaak muzikale bijdragen met gelegenheidskoren en ensembles, waarbij hij jongere mensen betrekt. Ook verzorgt hij de muziek bij trouw- en rouwdiensten in zowel de Regenboogkerk als andere kerken in de gemeente Epe. De heer Veldkamp volgde als organist zijn vader op.

Lees hier over zijn eigen herinneringen

Koren

De onderscheiden Epenaar was tevens betrokken bij de oprichting van het zangkoor Expecto in 1986. Hij is ook dirigent geweest van dit koor.

Daarnaast begeleidde hij 25 jaar lang het zangkoor Sign en is hij 12 jaar dirigent van het zangkoor ToYou geweest.

Boeken

De heer Veldkamp heeft ook twee boeken geschreven over de Tweede Wereldoorlog: ‘Verzet in Epe’ en ‘Zoo Menschonteerend’. In Zoo Menschonteerend wordt het lot van de Joodse inwoners van Epe beschreven.

KEK

Willem Veldkamp was bovendien bestuurslid van het Kollektief Eper Kunstenaars (KEK) en lid van de redactie van het KEK-magazine. Ook maakte hij veel foto’s voor het KEK-archief.

Bron: Gemeente Epe
Foto: Joop Luimes