Kunst

Het nieuwe jaar 2019 is nog maar net van start en KIA presenteert meteen ook een nieuwe expositie. Graag eerst onze goede wensen voor een gezond en gezegend 2019. En natuurlijk onze wens dat u regelmatig geniet van wat KIA laat zien in gebouw Antenne.

KIA toont met veel plezier,

in gebouw Antenne Regenboogkerk,

van januari t/m maart 2019,

het kleurrijke werk van

Sita de Winter

KIA vroeg aan Sita:  Vertel eens wat over ‘Sita, de schilderes’…

Van jongs af aan hield ik erg van tekenen en schilderen, hetgeen mij later als kleuterjuf goed van pas kwam. Jarenlang sluimerde in mij de wens mijn creativiteit in schilderijen vorm te geven.

Na mij pensionering kon ik volop met deze hobby bezig zijn. Ik nam les bij Zita van Noordenburg uit Epe. Na een voorzichtig begin en enkele jaren les te hebben gehad, wilde ik mijn creaties aan een groter publiek laten zien. Op enkele plaatsen in Epe mocht ik exposeren en nu in de Regenboogkerk.

De meeste schilderijen, in Antenne tentoongesteld, maakte ik voor een deel tijdens de schilderles. Ik schilder graag met een losse penseelstreek opdat er nog een eigen invulling bij de toeschouwer overblijft. De natuur, in al zijn vormen en kleuren, is voor mij de inspiratiebron.

Ik hoop, dat u geniet van de schilderijen. Meer weten en zien: kijk dan op de website www.schildersplezier.jimdo.com   Heel veel kijkplezier.

Met vriendelijke groet,

Sita de Winter.

Met vereende krachten worden de kleurrijke schilderijen opgehangen. De kleurschakeringen spatten van de muren af. Het inrichten is een plezierig karwei, al die tinten en kleuren stemmen je vrolijk. Ga maar kijken, geniet van wat Sita uit haar penseel heeft gezet op het doek. Je wordt er vrolijk van!

(foto Wim Geerts)