JeugdwerkVacatures

Na de zomervakantie zijn we met de activiteiten binnen het jeugdwerk weer fris van start gegaan. Zo begonnen we met een spetterende startweek waarbij we vele kinderen van binnen én buiten de gemeente mochten ontvangen bij diverse activiteiten. En dankzij de hulp van gemeenteleden hebben we toffe activiteiten kunnen aanbieden! We kijken hier met veel tevredenheid op terug.

Veel activiteiten weer opgestart
In oktober zijn we ook weer van start gegaan met de basiscatechese. Dianne en Magda hebben onze tieners op de maandagavonden mogen begroeten, onder het genot van een lekkere avondmaaltijd gemaakt door gemeenteleden. Ook de clubmiddagen zijn weer van start gegaan, de oppas- en kinderdienst draaien weer, Kerk op Schoot en de nieuwe activiteit Jeugdkerk 16+ is begonnen met Henk Wim en René. Mooie ontwikkelen waar we blij mee zijn en hopen mee door te kunnen gaan!

Nog steeds verlegen om hulp!
En dat is nu precies het punt, willen we met deze activiteiten door kunnen gaan dan hebben we meer vrijwilligers nodig. Dit blijft een punt van aandacht en zorg. Wij proberen hier als jeugdouderlingen creatief mee om te gaan en we willen niet bij mensen gaan aandringen om ons te komen helpen. We kiezen liever voor de invalshoek die positief en motiverend overkomt dan de smekende invalshoek, want die vinden we weinig aantrekkelijk. Maar ja, is het dan wel duidelijk dat we echt verlegen zitten om hulp?

Jeugdactiviteiten kwetsbaar
Dit is een dilemma! Want ja, de activiteiten draaien weer zoveel mogelijk maar de organisatie daarvan is zeer kwetsbaar. Kijk bijvoorbeeld naar de basiscatechese, waar er eerst 6 personen beschikbaar waren om leiding te geven, zijn het er nu ‘slechts’ 2. De kinderdienst dreigde om die reden bijna om te vallen. Gelukkig zijn er 3 mensen bereid gevonden om mee te helpen en kunnen we voorlopig verder. Maar zo hebben we eigenlijk ook meer mensen nodig voor de oppasdienst, clubwerk, jeugdkerk 16+ en de tienerdienst. Als er bij elke activiteit 2 mensen bij komen, zijn we op een normaal, aanvaardbaar niveau (en kunnen we tegen een stootje, dat is nu niet het geval).

Samenwerking met andere kerken
Bij die laatste 2 activiteiten, die van Jeugdkerk 16+ en tienerdienst werken we samen met de jeugdouderlingen van de Goede Herderkerk en de Grote Kerk. Onlangs hebben we met elkaar een overleg gehad over hoe het binnen de afzonderlijke kerken gaat qua jeugdwerk en hoe we eventueel kunnen samenwerken. Dit overleg, wat best uniek is en lange tijd niet of nooit is geweest, was erg prettig en bemoedigend. We willen het niet alleen bij praten laten en er zijn voorzichtige plannen om rondom de Paastijd iets gezamenlijks te organiseren voor onze jeugd. Ook houden we nauw contact via een groepsapp. Zo heeft Christi nog wat extra herdertjes en engeltjes kunnen regelen voor de kerstmusical uit de Goede Herderkerk. Verder zijn er plannen om nog meer met de leiding uit de verschillende kerken voor de Jeugdkerk 16+ en tienerdienst intensiever samen te gaan werken.

Kortom: we zitten niet stil en er gebeuren mooie dingen!
We zijn dankbaar voor alle gemeenteleden die ons bemoedigen en helpen (op allerlei manieren!), want dat gebeurt ook. Dat waarderen we zeer!

We willen graag een oproep doen aan gemeenteleden die wel iets voor de jeugd wil en kan doen, maar twijfelt om wat voor een reden ook. Zoek ons op en bespreek het met ons. Je zit echt niet meteen jaren vast aan een activiteit, die je misschien toch niet leuk vindt. Er is meer mogelijk dan je denkt! En je kan ook meer dan je vaak denkt. Help ons mee om onze jeugd, van jong tot oud, zich geliefd weet door God!

Reageren? Mail naar jeugdouderling@regenboogkerk.nl of spreek ons aan!