JeugdwerkOverigVorming & toerusting

Met Pasen lijkt het alsof al het werk van Jezus opeens niets meer waard is, hij is gebroken door de doodstraf en het lijkt alsof zijn boodschap van liefde niet meer bestaat. Jezus’ en Zijn boodschap lijken eerst helemaal kapot. Maar na de opstanding wordt Zijn boodschap nog waardevoller.

Download hier de hele kinderviering.

Kliederkerk thuis

Dit programma is een kliederkerkviering voor thuis en wordt je aangeboden door de Protestantse Kerk. In een kleine groep, bijvoorbeeld als gezin, kun je aan de slag gaan met thema’s als verdriet en nieuw leven. Samen ontdekken, samen vieren en samen eten, de bekende ingrediënten van een kliederkerk. En deze keer aan de hand van het Paasverhaal. Dit verhaal vind je in de Bijbel in Matteüs 26:2 – 28:20, Marcus 14:12 – 16:14, Lucas 12:1 – 24:35 en Johannes 18:1 – 20:28. Alle bijbelteksten komen uit de Bijbel in Gewone Taal.

Voordat je begint….

Belangrijk om te weten:

• Bij kliederkerk doet iedereen mee! De activiteiten zijn bedoeld voor mensen van alle leeftijden, voor kinderen én volwassenen.
  • Nodig, als er niemand verkouden is in je gezin, anderen uit de buurt uit om kliederkerk thuis bij jou te vieren. Dit programma kun je met twee, maar ook met twintig mensen doen.
  • Deel wat je ontdekt en gemaakt hebt met anderen. Bijvoorbeeld in de appgroep van je (kliederk)kerk of op social media met #kliederkerkthuis. Zo vier je toch een beetje samen, ook al ben je niet bij elkaar.