JeugdwerkVorming & toerusting

Je denkt rustig naar de overkant van het meer te varen en ineens beland je in een storm. Dit lijkt op wat er de afgelopen dagen in Nederland gebeurde door het coronavirus. De leerlingen van Jezus zijn, net als wij, ongerust in dit verhaal over de storm op het meer.

Download hier de hele kinderviering.

Kliederkerk thuis

Dit programma is een kliederkerkviering voor thuis en wordt je aangeboden door de
Protestantse Kerk. In een kleine groep, bijvoorbeeld als gezin, kun je aan de slag gaan met thema’s als onzekerheid, angst én vertrouwen. Samen ontdekken, samen vieren
en samen eten, de bekende ingrediënten van een kliederkerk. En deze keer aan de hand van het verhaal van de storm op het meer. Dat verhaal vind je in de Bijbel in Marcus 4 vers 35 t/m 41. Alle bijbelteksten komen uit de Bijbel in Gewone Taal.

Voordat je begint….

Belangrijk om te weten:

• Bij kliederkerk doet iedereen mee! De activiteiten zijn bedoeld voor mensen van alle leeftijden, voor kinderen én volwassenen.
  • Nodig, als er niemand verkouden is in je gezin, anderen uit de buurt uit om kliederkerk thuis bij jou te vieren. Dit programma kun je met twee, maar ook met twintig mensen doen.
  • Deel wat je ontdekt en gemaakt hebt met anderen. Bijvoorbeeld in de appgroep van je (kliederk)kerk of op social media met #kliederkerkthuis. Zo vier je toch een beetje samen, ook al ben je niet bij elkaar.